zaterdag 6 juli 2013

Stoppen met nagelbijten


Nagelbijten.. Ontzettend veel mensen doen dit en ja ik zelf was ook een nagelbijter. Sommigen bijten uit nervositeit anderen uit verveling. En zo zijn er nog veel meer redenen te bedenken hoe het komt dat iemand nagels bijt. Lees je snel verder voor tips en hoe ik van het nagelbijten af ben gekomen?

Was jij een nagelbijter? Ja, dat was ik. Ik heb tot in het 4e jaar van de middelbare school nagels gebeten. Ik heb geen idee hoe het kwam. Ik denk uit verveling, want ik deed het niet alleen wanneer ik zenuwachtig was. Helaas heb ik geen foto voor jullie hoe ze er in die tijd uitzagen..

Ik ben ineens gestopt. Niet met behulp van middeltjes die je nagels vies laten smaken etc. Ik begon me steeds meer te verdiepen in nail art en vond het ook erg mooi allemaal. Ik kon geen nail art op mijn nagels, omdat ze zo klein waren. Ik had die tijd een crackle lakje van OPI op wat toen helemaal in was. Dit vond ik zo mooi dat ik van mijn nagels af bleef. En sindsdien bijt ik niet meer op mijn nagels.

Sinds dat ik gestopt ben heb ik niet echt onbewust meer nagels gebeten. Af en toe als ik een haakje aan mijn nagel heb wil ik nog wel eens bijten, maar dan pak ik meestal snel een vijl om het haakje weg te vijlen, zodat ik ook niet meer hoef te bijten. :)

Tips voor het stoppen met nagelbijten:
- Maak een mooie nail art, zo wil je niet meer bijten
- Verwen jezelf wanneer je een hele tijd niet gebeten hebt
- Laat kunstnagels opzetten uit een pakje of door een nagelstyliste
- Gebruik bitex, zodat je niet meer wilt bijten met zo'n vies smaakje


Ben jij gestopt en wil je je verhaal delen? Stuur mij een berichtje en ik plaats de verhalen in een artikel voor andere nagelbijters!
 
Heb jij iets aan de tips?


1 opmerking:

  1. Ik bijt ook weleens nog nagels. Dat komt vooral dan wanneer ik tentamens heb. Ik heb nu een soort van nagelverharder van de action. Verder nog iets van trind waardoor mijn nagels mooi blijven en sterker worden.

    BeantwoordenVerwijderen