dinsdag 16 juli 2013

Mijn top 5 boeken serie's

Nu in de zomervakantie is er genoeg tijd om lekker te lezen. Op het strand, op je luchtbed in het zwembad of gewoon in je bed. Ikzelf houd ontzettend veel van lezen en dacht nu het vakantie is, is het misschien leuk om mijn top 5 te beschrijven. Misschien kennen jullie de schrijver nog niet en willen jullie nog leuken boekentips hebben voor op vakantie! Lees snel mee.

In de vakantie lees ik graag op een luchtbedje in het zwembad of gewoon lekker in het zonnetje. Ik houd van veel verschillende soorten boeken. Van romantisch tot detective.

1. De serie Zwaar verliefd/beproefd/verguld geschreven door Chantal van Gastel

Deze boeken zijn zo geschreven dat je bijna niet wilt stoppen met het lezen. Ik heb nu de eerste 2 boeken uit, maar die 3e ga ik ook zeker schrijven. Hieronder zet ik de samenvatting van het eerste deel uit deze serie. Er zit humor in, liefde, ruzie, oftewel een echt meidenboek.

Zwaar verliefd:
Eigenlijk zijn mijn vriendinnen en ik net Sex & the City. Al heb ik in geen tijden seks gehad. En die stad waarin ik woon is ook niet echt New York of zo. Sommigen zouden het misschien een dorp noemen. We zijn trouwens ook maar met zn drieen, maar ik weeg in mijn eentje wel net zoveel als Carrie en Samantha bij elkaar. Dat compenseert die ontbrekende vierde vriendin dan weer wel.

Aan het woord is Isa, een jonge dierenarts die worstelt met haar gewicht, haar werk en de liefde. Helemaal nu ze als een blok is gevallen voor Ruben, de ontzettend aantrekkelijke eigenaar van een labrador waar ze een levensreddende actie bij heeft uitgevoerd. Maar hoe zorgt ze er nou voor dat hij net zo gek op haar wordt als op zijn hond?


2. De boeken van Helen Vreeswijk

Deze boeken zijn samen geen serie. Ieder boek heeft zijn eigen verhaal. Ieder verhaal gaat over een incident. Denk aan stalken, loverboys etc. In het boek lees je het verhaal steeds van twee of meerdere kanten. Bijvoorbeeld van de politie, het slachtoffer en de dader. Er zit een goede spanning in het boek waardoor je door wilt blijven lezen. Een aantal titels zijn: Ontvoerd, Leugens, Judas, Loverboys, Overdosis en Eerwraak. Hieronder een samenvatting van een van deze titels.

Zwijgplicht:
Ze wist hoe het werkte. Haar mondhoeken krulden omhoog toen ze in gedachten terugging in de tijd. Een brandschoon geweten had ze niet, maar er was toen geen keuze, hield ze zichzelf voor. Het was eten of gegeten worden. De ouderdom maakte haar week. Na al die jaren bezorgde haar verleden haar plotseling slapeloze nachten. Of was het toch de angst? Angst dat ze te zwak was om zich te verzetten als de ratten haar op een avond de mond kwamen snoeren?

Arjan moet voor school enkele weken stage lopen bij een verzorgingstehuis in de stad. Een opdracht die hij beslist niet ziet zitten: oude mensjes wassen en bedienen, het kan niet saaier. Maar daar heeft hij zich behoorlijk in vergist. Er vallen tijdens zijn dienst gewonden en zelfs doden. Het wordt pas echt luguber als een van de bewoners beweert dat er iemand rondloopt die het lot een handje helpt. Arjan twijfelt: oude mensen zijn toch seniel? Of spreekt de vrouw de waarheid? Op haar aandringen gaat hij op onderzoek uit, waardoor hij in een lastig parket komt. Feiten worden verdraaid en bewijzen worden verdoezeld.

Wat een spannend avontuur leek, wordt een regelrechte nachtmerrie. Wie zal hem, een knaap van zeventien met een niet al te beste reputatie, geloven? En hij is niet de enige met een reputatie. Hij wordt met een geheim opgezadeld waar hij geen raad mee weet.


3. De boeken van Mel Wallis de Vries

Deze boeken zijn soortgelijk aan de boeken hierboven. Het zijn spannende verhalen die soms ook uit verschillende personen worden geschreven. De boeken zijn realistisch geschreven en spannend tot aan het einde. Deze boeken zijn jeugdthrillers. Een aantal titels van deze schrijfster: Klem, Vals, Waanzin, Fout, Buiten zinnen. Hieronder weer een samenvatting van een van de boeken.

Uitgespeeld:
Anna verhuist met haar ouders van Nijmegen naar Amsterdam. Op haar nieuwe school raakt ze bevriend met Tessa, Wouter, Charlotte en Tessa’s vriend Julian. Anna en Tessa krijgen een steeds hechtere band, tot ergernis van de anderen. Dan verdwijnt Tessa plotseling en Anna vertrouwt haar nieuwe vrienden niet meer. Haar gevoelens voor Tessa én Julian verwarren haar en zorgen voor aanvaringen met de anderen. Niemand weet meer wat hun vriendschap voorstelt. Wie bedriegt wie? En wie weet meer over Tessa’s verdwijning? Eén ding is zeker: degene die Tessa liet verdwijnen is nog lang niet uitgespeeld…!


4. De boeken van Carry Slee

Iedereen kent vast deze boeken wel. Ze blijven gewoon leuk om te lezen. Laatst heb ik Bangkok boy gelezen en dit boek was zo weer uit. Een mooi boek met een hele aparte wending die ik totaal niet verwacht had. Ik vind niet alleen dit boek leuk om te lezen, maar de rest van de boeken ook. Gewoon zo geschreven dat je lekker kunt door lezen zonder te veel moeilijke woorden. Heerlijk! Een aantal boeken van Carry Slee: Afblijven, Razend, Joël, Pijnstillers etc. (Joël is ook echt een aanrader!). Hieronder weer een samenvatting van een van de boeken.

Joël:
 Ze is verdiept in haar boek als er wordt gebeld. Het zou Bart kunnen zijn. Ze staat op om open te doen. Maar het zijn niet Barts voetstappen die ze op de trap hoort. Nieuwsgierig doet ze de deur open. 'Remco, jij!' Wat moet hij hier ineens? Als ze had geweten dat hij het was, had ze nooit voor hem opengedaan. Maar wat moet ze? Hem afschepen bij de deur? Ze kijkt hem aan, hij ziet eruit alsof hij heeft gebruikt. Hij heeft een gejaagde blik in zijn ogen. 'Ik moet je spreken,' zegt hij en voor ze hem kan wegsturen loopt hij langs haar heen haar kamer in. Dit wil ik helemaal niet, denkt ze. Hij gaat op het puntje van de bank zitten, alsof hij elk moment kan opspringen. 'Ik hield van Luna.' Hij verheft zijn stem. 'Dat weet je, ik hield heel veel van haar. Ik kan wel zeggen dat ik nog nooit zoveel van een vrouw heb gehouden.' Hij kijkt Eva aan. 'Misschien juist daarom...' Eva verstijft. 'Jij bent de enige die ik dit vertel,' zegt hij terwijl hij naar haar toe buigt. 'Alleen jij krijgt dit te horen. En ik zweer je, na dit gesprek zet ik voorgoed een punt achter dit afschuwelijke drama. Dat heb ik mezelf gezworen.' Gadverdamme. Er gaat een rilling door Eva heen. Wat gaat hij haar vertellen?


5. Pretty litlle liars serie geschreven door Sara Shepard

Velen van jullie kennen de serie op het internet denk ik wel? Hier heb je dus ook de boeken van! Ikzelf lees alleen de boeken. Ik wil de serie best kijken, maar ik kan totaal geen Engels haha en daarbij kan ik de personen echt niet uit elkaar houden terwijl ze er in mijn gedachten heel anders uit zien door het lezen. Deze boeken zijn spannend en ook zitten er romantische stukjes in en ruzies. Van alles wat. De boeken heten allemaal Pretty Little Liars en dan staat er per boek een ander nummer achter met een kleine zin erbij over de inhoud. Hieronder een samenvatting van het eerste deel uit de serie.

Pretty Little Liars 1:
Rosewood, Pennsylvania – tussen de Mercedessen, de gigantische villa's en de perfect bijgehouden sierheggen, viert het geroddel hoogtij. En dat is niet vreemd, want iedereen heeft wel wat te verbergen, en dat geldt zeker voor het groepje middelbare-schoolvriendinnen van Aria. Zijzelf heeft een affaire met haar leraar Engels, Spencer heeft een oogje op het lekkere vriendje van haar zus en Hanna gebruikt gemene trucjes om mooi te blijven. Samen delen ze echter een geheim dat nog veel gruwelijker is, maar dat niemand anders kent. Tot ze op een dag berichtjes ontvangen van iemand die zich 'A' noemt. Is 'A' Alison, hun beste vriendin die een jaar geleden is verdwenen?


 
Dit was mijn top 5, kenden jullie alle boeken al en gaan jullie ze lezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten