vrijdag 12 juli 2013

DIY: Pimp your sunglasses


Vorig jaar had ik ineens het idee om mijn zonnebril te gaan pimpen. Als het niet mooi zou worden was het niet erg, omdat ik een bril draag en dus bijna nooit een zonnebril op heb. Dit was gewoon zo'n zonnebril die je krijgt van bijvoorbeeld drankjes. Willen jullie weten hoe je dit kan maken? Lees dan mee!

Op internet had ik gezocht naar leuke ideeën om mijn zonnebril te pimpen. Uiteindelijk is dit het resultaat geworden. De foto bovenaan dit artikel is een eigen foto van mijn zonnebril. Ik heb gekozen voor de manier met nagellak.  Denk er aan dat je de glazen goed afplakt met plakband, dit had ik niet goed gedaan en nu zit er lak op de glazen. Dat krijg je er niet zo gemakkelijk af. Maar nu zullen we het er eens over hebben hoe je het dan maken kan.
 
 
Nodig:
- Zonnebril
- Verschillende kleuren nagellak
- Plakband
- Placemat of papier voor eronder
 
Stap 1:
Bedenk wat voor een print je op de zonnebril wilt en plak de glazen af. Eventueel kun je ook de print afplakken op de zonnebril zelf.
 
Stap 2:
Begin met het lakken van het patroon, dit kun je met een apart kwastje doen of gewoon met de kwast van de nagellak. Laat tussenin de delen drogen zodat je dan weer verder kunt met het volgende onderdeel.
 
Stap 3:
Nu laat je het drogen, je kunt er nog iets over sprayen dat het lang mooi blijft. Dit heb ik niet gedaan.
 
Je hebt dus niet veel nodig om dit te maken en je kunt er zoveel kanten mee op! Ik heb gekozen voor een aztec print, maar er zijn op het internet zoveel meer ideeën te vinden. Denk aan mooie bloemen op de pootjes, steentjes op de zonnebril en ga zo maar door! Neem dus ook een kijkje op bijvoorbeeld Google of Girlscene.
 
 
Lijkt het jullie leuk om een zonnebril te pimpen? En hoe zou die er dan uit gaan zien?

2 opmerkingen:

  1. Dit is wel iets leuks voor de zomer. Gewoon een basic zonnebril omtoveren tot een leuk fashion item.
    Leuke DIY.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen