zaterdag 20 juli 2013

Flower Nail art


Vandaag een vrolijke zomer nail art voor jullie! Deze heb ik een tijd terug gemaakt en ik zal jullie nu vertellen wat ik heb gebruikt! Lees je mee?


Mijn nagels heb ik gelakt met een groen lakje als ondergrond. Daarop heb ik met een donkergroene stempel lak gestempeld. Hierna heb ik vrolijke waterdecals op alle nagels geplaatst met als extra nog een paar gestempelde libelles!

Ik heb geen foto's van toen ik deze nail art aan het maken was, wel kan ik jullie vertellen wat je er precies voor nodig hebt:
- Kleurlak naar keuze
- Topcoat/Basecoat
- Stempelmaterialen
- Stempelplaatjes naar keuze

- Bloemen waterdecals
- Washandje met water of een bakje met water
- Pincet


Hieronder een stappenplan dat wat meer is uitgebreid:
- Lak je nagels met een basecoat en laat dit goed drogen
- Lak je nagels in de gewenste kleur en laat dit goed drogen
- Stempel het full-nail design op de nagel

- Leg de waterdecals met de achterkant op een nat washandje en wacht tot ze los komen (soms moet je de waterdecals uitknippen qua vorm) of doop ze in een bakje water tot ze goed nat zijn.
- Schuif de waterdecal van het papiertje en leg ze op de gewenste plek
- Je kunt er nu voor kiezen om een topcoat aan te brengen of om nog wat details aan te brengen zoals de libelles.
- Breng een topcoat aan zo gaat de waterdecal goed vastzitten.

Ikzelf leg de waterdecals altijd op een nat washandje, zo komen ze goed los en is er geen geknoei met water. Je moet zelf even kijken wat jij het fijnste vind en wat er op de verpakking staat, want misschien verschilt dat ook. :)

Ik hou echt ontzettend veel van waterdecals, je kunt met zo'n klein plaatje en zo weinig stappen zo'n leuke nail art maken!! 

Heb jij al eens van waterdecals gehoord en gebruik gemaakt? En wat waren je ervaringen?

2 opmerkingen:

  1. erg mooi gedaan zeg! ik heb nog nooit waterdecals geprobeerd. wil wel zien hoe je dat doet met foto's! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik zal dat binnenkort eens een keertje maken en dan laat ik het je weten ;)

      Verwijderen