maandag 30 september 2013

How to: Waterdecal nail art


Vandaag heb ik dan eindelijk de waterdecal nail art (how to) online gezet. Eerder had ik beloofd deze in de zomervakantie nog online te zetten. Helaas was dit niet gelukt. Maar hey! Hier is die dan..
Mijn nagels heb ik eerst gelakt met de mooie combinatie van de lak Essence Colour 3 01 Midnight date. Er zitten dus ook nog mooie flakies op de blauwe lak! Helaas is de nail art een beetje lelijk geworden doordat ik mijn nagels 's avonds had gelakt. De volgende ochtend werd ik wakker en zag dat er allemaal groefjes en afdrukken van mijn deken in waren gekomen. Jammer!
 Benodigdheden:1. Base en topcoat2. Schaar 3. Pincet4. Nat washandje of zakdoek5. Waterdecals6. Nagellak Stappenplan:
1. Lak je nagels met basecoat en laat dit goed drogen.
2. Lak je nagels in de gewenste kleur en laat dit goed drogen.3. Kies je waterdecals uit en knip ze van het kaartje af.4. Haal het doorzichtige velletje van het plaatje af en leg het met de onderkant (niet de bedrukte kant) op een nat washandje.5. Wacht tot je het water door het papier heen ziet komen en schuif dan het plaatje van het papiertje af. 6. Leg het plaatje op de gewenste plek en lak hier een topcoat overheen. Hierdoor komt het plaatje mooi vast te zitten op de nagel. Ik heb bij deze nail art gekozen voor bloemetjes. Helaas was het niet helemaal goed gegaan met een van de bloemetjes, doordat ik vergeten was het doorzichtige folie eraf te halen en ik het plaatje niet meer van het folie kon krijgen. Er was er geen zelfde bloem meer, waardoor ik op mijn andere ringvinger een vlinder heb gedaan. Dat gaf ook een leuk effect! Helaas heb ik hier geen foto van.  
Gebruik jij wel eens waterdecals?  






2 opmerkingen:

  1. Ja die folie is het ergste... Vergeet ik ook wel eens!
    Je kunt ze ook in een schaaltje water 20 sec laten weken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad als je dat folie vergeet lukt het niet meer :(

      Verwijderen